کارشناس تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی استان از برگزاری کارگاه آموزشی نظام پیشنهادات-نظام ثبت تجربه در بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد.
کارشناس تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی نظام پیشنهادات-نظام ثبت تجربه در بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید رجایی گچساران، سعید محنایی اظهار داشت: نظام يا سيستم پيشنهادات تكنيكي است كه ميتوان از فكر و انديشه هاي كاركنان براي مسئله يابي، چارهجويي و حل مسائل و مشكلات سازماني بهره جست.
وی افزود: براساس نظام پيشنهادات كليه كاركنان از عاليترين رده سازماني تا پايين ترين سطح آن ميتوانند پيشنهادات، ايدهها ، ابتكارات و نظرات خود را براي رفع نارساييهاي موجود در روند كاري و يا بهبود روشهاي انجام كار و يا افزايش كيفيت توليد ارائه دهند.
وی عنوان کرد: البته نظام پيشنهادات فقط انتقاد نيست بلكه در آن راه چاره نيز ارائه ميگردد و فقط به بيان مشكلات پرداخته نمي شود بلكه راه حلهاي رفع مشكلات نيز ارائه مي شود از اين طريق كاركنان مي توانند به همه امور و فعاليتهاي سازمان بپردازند و پيشنهادهاي اصلاحي خود را بر اساس فرآيندي مشخص تدوين و ارائه نمايند.
محنایی تصریح کرد: استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات در يك سازمان توجه و حساسيت كاركنان را به فرآيندهاي كار بيشتر كرده و باعث مشاركت بيشتر كاركنان در سازمان مي شود و با افزايش مشاركت، خلاقيت و روحيه كاركنان، راهكارهاي عملي براي حل مسائل و مشكلات سازمان پيدا ميشود.
وی ابراز کرد: متأسفانه به دلايل مختلف نظام مشاركتي و پيشنهادات در كشور ما جايگاه خود را پيدا نكرده است و كاركنان در تصميم گيريهاي سازمان مشاركت داده نميشوند و اگر در يك سازماني مشاركت هم داده شوند از طرف كاركنان استقبال نميشود.
کارشناس تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: شايد از مهمترين دلايل عدم استقبال كاركنان از سيستم پيشنهادات به دليل بيتوجهي به نظرات و پيشنهادات كاركنان بوده كه نظرات و پيشنهاداتي را مطرحكرده اند ولي به آنها بهايي داده نشده است.
وی اذعان کرد: براي كاركرد بهتر اين نظام در سازمانهاي ايران ابتدا بايد كار فرهنگي صورت گيرد تا ذهنيتي كه از ارائه پيشنهادات دارند تغيير يابد، به همين دلیل اگر اين سيستم را در سازمان مستقر گرديد انتظار نداشته باشيد كه از فرداي آن روز پيشنهادات از جاي جاي سازمان سرازير شود بلكه براي معتبر سازي و ايجاد يك ذهنيت مثبت تلاش كنيد و آن نيز با شعار امكان پذير نميباشد بلكه بايد عملاً نظام پيشنهادات را تقويت كنيد.
وی با بیان اینکه بررسيها و تحقيقات نشان ميدهد كه در بين كشورهاي دنيا ژاپنيها از اين نظام بهتر و بيشتر استفاده كرده اند و قسمتي از رشد و پيشرفت خود را مرهون مديريت مشاركتي ميدانند به همين منظور اكثر موفقيت شركت هاي ژاپني را نه به خلاقيت و نوآوري كاركنانش بلكه به نوع و شيوه مديريت آنها نسبت ميدهند، تصریح کرد: شيوهاي كه در كل جهان به الگوي ژاپني معروف شده است و يكي از عمده ترين برتري الگوي ژاپني نسبت به ساير الگوها، به چگونگي تشويق و ترغيب، افزايش انگيزه، خلاقيت و نوآوري كاركنان بستگي دارد و به خاطر همين است كه نظام پيشنهادات در كليه شركت هاي ژاپني مستقر مي باشد.
به گزارش وبدا، این کارگاه آموزشی با همکاری واحد اموزش با حضور 120 نفر از پرسنل درمانی و اداری در نمازخانه بیمارستان شهید رجایی گچساران برگزارشد.21-1
انتهای پیام/